گاندو

گاندو

گسترش اینترنتی نقش دانلود
گاندو

گاندو

گسترش اینترنتی نقش دانلود

USSD

آپلود عکس


تعریف کوتاه از تکنولوژی USSD

کد ussd چیست؟

به کد های دستوریی که بین ستاره و مربع قرار میگیرند مانند #88*6655*

.

عبارت کد های ussd برگرفته از Unstructured Supplementary Service Data است که به معنای ارسال پیام از طریق کد های دستوری ستاره مربعی میباشد که یک روش ارسال پیام در شبکه GSM میباشد. این روش بر مبنای تعامل با سرور اپروتور استوار میباشد.

در این روش داده هایی که از سمت موبایل ارسال میشود به سرور بدون هیچ ذخیره سازیی پاسخ داده میشوند. که به این روش اصطلاحا session-based می گویند. به این معنی که بلا فاصله پس از دریافت یک درخواست کد های ussd از موبایل مخاطب یک ناحیه کاری توسط سرور برای درخواست رسیده ایجاد میگردد. و نرم افزارشروع بع برقراری ارتباط با موبایل مخاطب میکند این روش بر مبنای منو بندی menu based میباشد.


خرید کد ussd اختصاصی


مهم نیست شما چه کسب و کار یا شرکت و یا ارگان دولتی یا خصوصی هستید.

شما در ادامه مطالب متوجه کاربرد این کد ها در تمام کسب و کار ها ارگان ها و شرکت ها خواهید شد.

ارگان های بزرگی چون شهر داری ها ادارات برق ، علوم پزشکی ها ، بیمارستان ها ، برنامه نویسان ، آموزشگاه ها ، و کلی شرکت و ارگان و کسب و کار دیگر که از خدمات ما استفاده میکنند و آن هم بخاطر خدماتی بودن کد های ussd ما و قیمت فوق العاده مناسب آن میباشد.

آینوتی توانسته با فروش زیر کد برای اولین بار در ایران و به صورت انحصاری ثبت سامانه ایران کد و با نرم افزار تحت وب خود هزینه های چندین میلیاردی خرید کد ها را حذف کند و تمام کسب و کار ها بتوانند از این خدمات فوق العاده استفاده کنند

پس از ثبت نام و ارسال مدارک یک ناحیه کاربری یا همان نرم افزار تحت وب به شما داده میشو تا بدون نیاز به برنامه نویسی و.. کد خود را مدیریت کنید و به صورت نامحدود منو و زیر منو بسازید صفر تا صد مدیریت کد داخل این پنل یا همان نرم افزار تحت وب در اختیار شما میباشد.

آی نوتی توانسته این امکان را فراهم کند که به تمام مشتریان خود کد ussd تست یک ساعته رایگان ارائه دهد و درصورت رضایت مندی خرید خود را ثبت نمایند.

صفر تا صد مدیریت کد و ساخت منو و زیر منو به شما آموزش داده میشود و پشتیبانی رایگان خواهید شد و درصورتی که مایل باشید منو های شما برای اولین بار توسط کارشناسان ما ساخته شده و تحویل داده میشود و نگرانی مشتریان از بابت مدیریت کد و ساخت منو ها را بر طرف میکند.

اما سه ویژگی فوق العاده مهم و بزرگ که باعث شده این سیستم نسبت به سیتم های دیگر مثل تلفن گویا و یا اپلیکیشن ها و وبسایت ها بیشتر مورد استقبال ما ایرانی ها قرار بگیرد.

1. بدون نیار به اینترنت قابل استفاده میباشد.

2. بدون نیاز به شارژ سیم کارت میتوان استفاده کرد

3. بدون نیاز به تلفن هوشمند قابل استفاده میباشد

و ویژگی های دیگری هم چون آسودگی در استفاده و سرعت بالا در پاسخ گویی و.. با عث شده که فوق العاده مورد استقبال مردم قرار گیرد و جزو سیستم های محبوب ایرانی ها باشد خرید کد ussd

.

آپلود عکس

 


در وب سایت آی نوتی ثبت نام کنید

بازاریابی فروشگاه فایل پوشه

آپلود عکس


برای استفاده از خدمات نرم افزاری مخابراتی آی نوتی و اجرای کدهای دستوری ستاره مربع و خدمات متنوع دیگرکافیست به صورت رایگان در سایت آی نوتی ثبت نام کنید. چنانچه کد معرف ندارید  ، از لینک زیر بدون کد معرف وارد شوید و تکمیل نمایید و از خدمات آی نوتی لذت ببرید و کسب درآمد کنید. با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فروش آی نوتی از خدمات نرم افزاری آی نوتی به بهترین نحو استفاده کنید.


ثبت نام


Registration

.


دانلود پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

در این پروژه پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است 1 عنوان 2 شماره استاندارد 3 مقدمه 4 پریمکت وتک کت 5 کنترل کیفیت 6 هدف 7 وسائل مورد نیاز 8 روش انجام کار و شرح آزمایش Image result for آزمایش سینی قیر

دانلود پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

پاورپوینت آزمایش سینی قیر 
پریمکت و تک کت
کنترل کیفیت آزمایش سینی قیر
وسائل مورد نیاز آزمایش سینی قیر
روش انجام کار و شرح آزمایش سینی قیر
دسته بندی عمران
فرمت فایل pptx
حجم فایل 578 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18

در این پروژه پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است:

1- عنوان

2- شماره استاندارد

3- مقدمه

4- پریمکت وتک کت

5- کنترل کیفیت

6- هدف

7- وسائل مورد نیاز

8- روش انجام کار و شرح آزمایش

آزمایش سینی قیر

 

 

دانلود پاورپوینت آزمایش سینی قیر در 18 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر

تبدیل نقشه های گوگل ارث به اتوکد

تبدیل نقشه های گوگل ارث بدون استفاده از نرم افزار
دسته بندی معماری
بازدید ها 81
فرمت فایل doc
حجم فایل 1139 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
تبدیل نقشه های گوگل ارث به اتوکد

فروشنده فایل

کد کاربری 7221
کاربر

بدون مراجعه به محل، زمین یا مکان مشخصی رو UTM دار کنید...و فایل گوگل ارث خود رو تبدیل به نقشه های اتوکدی کنید.بدون استفاده از هیچ نرم افزاری...

با تایپ یک دستورنقشه خود در اتوکد را وارد گوگل ارث کنید به شرطی که نقشه شما دارای UTM یا مختصات باشه..

میتونید یه سرچ معمولی تو گوگل انجام بدین و ببینید که همه سایتهایی که نوشتن تبدیل نقشه های گوگل ارث به اتوکد همشون چیزی جز سرکاری نیست. ما در این پکیج به صراحت و به زبانی ساده این آموزش رو توضیح داده ایم نه احتیاجی به برنامه ای خاص هستش .... فقط با خرید این پکیج میتونید مشاهده کنید که برای اینکار به هیچ نرم افزاری احتیاج نیست.... جالب اینجاست با آموزش ما دقیقا نقشه شما دارای مختصاتی دقیق خواهد بود... یعنی utmدار... پس دیگر نیازی نیست برای utm مکانی خاص و یا زمینی خاص حتما به آنجا مراجعه کرد فقط با مشاهده آن مکان در گوگل ارث و پکیج آموزشی ما میتونید زمین و یا آن مکان خاص رو UTM دار کنید و مختصاتش رو بدست بارین....

آموزش کار با گو گل ارث .... تبدیل نقشه ها و عکسهای گوگل ارث به همه پسوندهای دلخواه... آموزش تبدیل نقشه های گوگل ارث به اتوکد و اعمال تغییر در نقشه ها با اتوکد... تعیین دقیق UTM نقاط زمینها و نقشه های گوگل ارث ... آموزش تبدیل نقشه های UTM دار اتوکدی و بردن نقشه ها به محیط گوگل ارث ... تنظیمات حرفه ای گوگل ارث(اگر بصورت حرفه ای و همیشگی کار با گوگل ارث انجام میدهید به این تنظیمات احتیاج پیدا خواهید کرد) و هزاران آموزش دیگر

هر آنچه که یک مهندس نقشه بردار به آن نیاز پیدا خواهد کرد در این پکیج موجود می باشد....

پکیج طلایی گوگل ارث یک دستیار واقعی برای مهندسین نقشه بردار و مهندسین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی می باشد....

تبدیل فرمت های گوگل ارث به فرمت اتوکد و بلعکس ... تبدیل فرمت kml , kmz به فرمت های dwg,gpx و....

تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتار استراتژیک کارکنان شرکت سایپا با تاکید بر نقش میانجی تعهداستراتژیک

پیشینه کامل بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتار استراتژیک کارکنان شرکت سایپا با تاکید بر نقش میانجی تعهداستراتژیک
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 91
فرمت فایل docx
حجم فایل 208 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 53
تاثیر بازاریابی داخلی بر رفتار استراتژیک کارکنان شرکت سایپا با تاکید بر نقش میانجی تعهداستراتژیک

فروشنده فایل

کد کاربری 5988
کاربر

1-1- مقدمه

در فضای اقتصادی کنونی جهانی، تلاش برای داشتن کسب و کار موفق کاری بس دشوار است و بسیار دیده شده است که در این مسیر شرکت ها و موسسات قبل از رسیدن به سطوح بالا منحل شده اند و چه بسیار سازمان هایی که با وجود کارکنان شایسته نتوانسته اند در این میدان پر رقابت به حیات خود ادامه دهند. در بسیاری از این شرکت ها برای دستیابی به چشم انداز سازمان استراتژی هایی طراحی شده است که گاهی بسیار ضعیف بوده اند بنابراین شکست آن ها در پیاده سازی استراتژی اصلا دور از ذهن نیست اما پژوهش ها نشان می دهد که حتی استراتژی های خوب نیز با شکست مواجه می شوند(Bonoma, 1984; Huff and Reger, 1987; Wooldridge and Floyd, 1989). شکست در یک استراتژی خوب معمولا به دلیل عدم تعهد افراد به استراتژی مورد نظر و بنابراین عدم بروز رفتار حمایتی مناسب و عدم تلاش مناسب و کافی برای پیاده سازی استراتژی خواهد شد(Heracleous and Barrett, 2001). از آنجا که اجرای استراتژی به طور عمده معطوف به هدف (Barney, 1998) و به طورطبیعی کمال گرا است (Van de Ven and Poole, 1995)، انحراف استراتژیک نشان دهنده عدم حضور رفتار معطوف به هدف است. مسئله ی انحراف استراتژیک و عدم همسویی رفتار افراد با استراتژی ها توسط پژوهشگران بسیاری مورد پژوهش قرار گرفته است (Barnard, 1938; Boswell et al., 2006; Labovitz and Rosansky, 1997; March and Simon, 1958). اجرای موفق استراتژی های سازمان برای دستیابی به سطح بهینه عملکرد سازمان بسیار ضروری است(Noble, 1999).
در بسیاری از موارد همانطور که گفته شد اجرای استراتژی ها به ساختار سازمان یا فرایندهای پیچیده درون سازمان ارتباطی ندارد بلکه بیشتر وابسته به رابطه پیچیده مدیران و کارمندان است(Skivington and Daft, 1991). پیچیدگی اجرای استراتژی ها در دهه های اخیر با گسترش سازمان و افزایش تعداد کارمندان و افزایش میزان خودمختاری و تفویض اختیار در درون سازمان افزایش پیدا کرده است. در این پژوهش تمرکز بر
تلاش های مختلف مدیریتی برای اجرای استراتژی ها به کمک افزایش پذیرش استراتژی ها توسط کارکنان است و انجام فعالیت هایی در جهت حمایت و اجرای استراتژی ها در سازمان است، این گونه رفتار در این پژوهش به عنوان رفتار حمایتی استراتژیک نامیده شده است که به عنوان " فعالیت های حین کار که همسو و در جهت پیاده سازی استراتژی ها می باشد" تعریف می شود. ابعاد مختلفی از رفتار حمایتی استراتژیک توسط پژوهشگران مطرح شده است که از آن جمله پژوهشگران بیشتر به خط دید [1] به استراتژی های سازمان که می توان آن را به عنوان " میزان آگاهی کارکنان از استراتژی ها و هدف از پیاده سازی آن ها " یاد کرد پراخته اند که در این فصل به تفصیل به توضیح آن خواهیم پرداخت. ازجمله عوامل موثر بر شکل گیری رفتار حمایتی استراتژیک که در این پژوهش مد نظر پژوهش گر قرار گرفته است، تعهد استراتژیک کارکنان به اجرا و پیاده سازی استراتژی ها می باشد که به دنبال پژوهش گگنون (2004) شکل گرفته است. تعهد استراتژیک را می توان میزان درک و حمایت مدیران از اهداف و استراتژی های سازمان یا به عبارتی احساس مالکیت استراتژی توسط مدیران و کارکنان و تلاش برای دستیابی به استراتژی مورد نظر تعبیر کرد(Noble and Mokwa, 1999). ابعاد مختلف تعهد استراتژیک در این پژوهش شامل: دانش استراتژیک سازمانی (که معرف میزان آگاهی و دانش کارکنان از استراتژی های سازمان و میزان دارا بودن مهارت های مورد نیاز آن استراتژی ها می باشد)، بازبودن نسبت به کسب تجربه (که میزان واکنش مثبت کارکنان به تجربه ها و انجام اقدامات جدید و میزان پذیرش تغییر در سازمان تعبیر می شود)، اعتماد سازمانی (میزان اعتماد کارکنان به یکدیگر و به سطوح بالاتر سازمان) و سطح سازمانی کارکنان می باشد. با توجه به توانایی بازاریابی داخلی به تحریک و تغییر رفتار افراد، و تاثیری که می تواند بر آگاهی کارکنان از استراتژی های سازمان و افزایش اعتماد در سازمان داشته باشد بنابراین در این پژوهش بازاریابی داخلی به عنوان عامل تاثیرگذار بر تعهد استراتژیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این فصل تلاش خواهد شد پس از مفهوم سازی رفتار حمایتی استراتژیک و تعهد استراتژیک، مفهوم بازاریابی داخلی به عنوان عاملی برای تحریک و افزایش تعهد استراتژیک و نهایتا ایجاد رفتار حمایتی به خوبی تشریح و کالبد شکافی شود، سپس به پژوهش های داخلی و خارجی که در این زمینه وجود دارد پرداخته خواهد شد و نهایتا مدل مفهومی این پژوهش با توجه به ادبیات ارائه شده ترسیم و مدل سازی خواهد شد.


[1] Line of sight

بررسی نقش عوامل رشد فروش و شاخص بحران مالی در پیش بینی بازده سهام

بررسی نقش عوامل رشد فروش و شاخص بحران مالی در پیش بینی بازده سهام
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 50
فرمت فایل docx
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 129
بررسی نقش عوامل رشد فروش و شاخص بحران مالی در پیش بینی بازده سهام

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی نقش عوامل رشد فروش و شاخص بحران مالی در پیش بینی بازده سهام

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 5

3-1 بیان مساله 6

4-1 اهمیت موضوع تحقیق. 7

5– 1 فرضیات تحقیق. 8

6–1 اهداف تحقیق. 9

7-1حدود مطالعاتی. 10

8–1 تعریف واژه های کلیدی. 10

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه 13

2– 2 مفاهیم ریسک و بازده 13

1-2-2 بازده 14

2– 2– 2 ریسک... 17

3–2–2 رابطه ریسک و بازده 19

3–2 هدف بازار سرمایه 20

4–2 مفهوم بازار کارآ 20

1– 4– 2 خصوصیات بازار کارآ 22

5– 2 تئوری پرتفلیو. 23

1-5-2 مدل مارکوئیتز. 23

2– 5– 2 مدل تک شاخص ( تک عامل ) 27

6–2 مدل قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای CAPM.. 29

1– 6– 2 مفروضات مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای. 30

2– 6– 2 آزمون های CAPM.. 32

3– 6– 2انتقادات به مدل قیمت گذاری دارایی سرمایه ای CAPM.. 33

7– 2 انواع مدلهای پیش بینی ورشکستگی. 34

1– 7–2 مدل ویلیام بیور. 34

2– 7– 2مدل آلتمن. 35

3-7-2مدل اسپیرینگیت.. 36

4– 7– 2 مدل اوهلسون. 37

5– 7– 2مدل فولمر. 38

6- 7–2 مدل زمیجوسکی. 38

7– 7–2 مدل سی اسکوار. 39

8–7–2 تحقیقات انجام شده در ارتباط با مدلهای پیش بینی ورشکستگی. 39

8–2 شکل گیری مفهوم استثنائات بازار سهام 42

1- 8-2 نسبت ارزش دفتری به ارزش بازار. 45

2-8-2 نسبت سود به قیمت.. 46

3-8-2 اندازه شرکت.. 47

9 – 2 ورود مفهوم استثنائات بازار در بازارهای سرمایه 48

1- 9– 2 مطالعات فاما و فرنچ. 49

2– 9– 2 تحقیقات ونگ... 49

3– 9–2 استثنائات بازار سهام و بورس اوراق بها دار. 51

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 55

2- 3 روش تحقیق. 55

3-3مراحل پژوهش علمی در تحقیق. 56

4 – 3جامعه و نمونه آماری. 57

5– 3 مدل تحلیلی تحقیق. 58

6– 3 روش جمع آوری اطلاعات.. 59

7-3متغیرهای تحقیق. 60

8 – 3 نحوه محاسبه متغیرهای تحقیق. 60

1– 8–3 رشد فروش.. 60

2- 8- 3 شاخص بحران مالی. 61

9- 3 روشها وتکنیکهای تجزیه اطلاعات.. 61

1- 9- 3 همبستگی. 61

2- 9- 3 ضریب تعیین. 62

3- 9- 3 رگرسیون. 62

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 64

2-4 بررسی رابطه بین نرخ رشد فروش و بازده سهام 64

3– 4بررسی رابطه بین شاخص بحران مالی وبازده سهام 66

4 - 4 بررسی رابطه بین شاخص بحران مالی ونرخ رشد فروش با بازده سهام 68

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 95

2-5 نتایج تحقیق. 96

1– 2– 5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول. 96

2– 2– 5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم 96

3– 2– 5 نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم 97

3 – 5 نتیجه گیری کلی. 97

4-5 محدودیتهای تحقیق. 98

5-5 پیشنهادات.. 98

پیوست ها

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 112

منابع لاتین: 114

چکیده انگلیسی: 115

جدول 1-2 سهام رشدی در مقابل سهام ارزشی. 46

جدول 2-2 خلاصه نتایج به دست آمده در خصوص وجود استثنائات در بازار سهام 48

جدول 3-2 خلاصه ای از تحقیقات داخلی انجام شده در خصوص استثنا ئات بازده سهام. 52

جدول 1-4 بررسی رابطه بین بازده سهام و نرخ رشد فروش در طی دوره پنج ساله 65

جدول 2-4 بررسی رابطه بین بازده سهام و نرخ رشد فروش از82 تا 86. 66

جدول 3-4 بررسی رابطه بین بازده سهام و شاخص بحران مالی در طی دوره پنج ساله 67

جدول 4- 4 بررسی رابطه بین شاخص بحران مالی و بازده سهام از 82 تا 85. 67

جدول 5-4 همبستگی های دو متغیره پنج ساله 69

جدول 6-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده 5ساله 70

جدول 7-4آنالیز واریانس رگرسیون 5 ساله 70

جدول 8-4ضرائب معادله رگرسیونی 5 ساله 71

جدول 9-4 نرمال بودن توزیع 5 سال. 72

جدول10-4 همبستگی های دومتغیره سال82. 73

جدول 11-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده مدل درسال82. 74

جدول 12-4آنالیز واریانس رگرسیون در سال 82. 74

جدول 13-4ضرائب معادله رگرسیونی سال82. 75

جدول 14-4 نرمال بودن توزیع سال82. 76

جدول 15-4 همبستگی های دو متغیره سال83. 77

جدول 16-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده مدل درسال83. 78

جدول 17-4آنالیز واریانس رگرسیون در سال83. 78

جدول 18-4ضرائب معادله رگرسیونی سال83. 79

جدول 19-4نرمال بودن توزیع در سال83. 80

جدول20-4همبستگی های دو متغیره سال 84. 81

جدول 21-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده مدل در سال84. 82

جدول 22-4آنالیز واریانس رگرسیون درسال 84. 82

جدول 23-4ضرائب معادله رگرسیونی سال84. 83

جدول 24-4نرمال بودن توزیع سال84. 84

جدول 25-4 همبستگی دو متغیره سال85. 85

جدول 26-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده مدل در سال85. 86

جدول 27-4آنالیز واریانس رگرسیون در سال85. 86

جدول 28-4 ضرائب معادله رگرسیونی سال85. 87

جدول 29-4 نرمال بودن توزیع 85. 88

جدول 30-4 همبستگی دو متغیره درسال86. 89

جدول 31-4 مقادیر ضریب همبستگی ، ضریب تعیین وضریب تعیین تعدیل شده مدل درسال86. 90

جدول 32-4آنالیز واریانس رگرسیون درسال86. 90

جدول 33-4ضرائب معادله رگرسیونی سال86. 91

جدول 34-4 نرمال بودن توزیع 86. 92

جدول 35-4 خلاصه نتایج فرضیات.. 93

شکل 1-2 رابطه ریسک و بازده نشان دهنده بتا برای A (5/1) ، B (1) ، C (6/0) 19

شکل 2-2 رابطه ریسک و بازده برای سرمایه گذاران. 20

شکل 3-2 تغییرات قیمت اوراق بهادار در بازار کارآ 21

شکل 4– 2 بازده مورد انتظار و ریسک گروهی از اوراق بهادار. 27

شکل 5-2 مدل تک شاخص... 28

شکل 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 59

چکیده:

مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای رابطه تعادلی بین ریسک و نرخ بازده مورد انتظار اوراق بهادار رابیان می کند . این مدل ادعا می کند که سرمایه گذاران تنها در قبال پذیرش ریسک سیستماتیک انتظار دریافت پاداش یا صرف را دارند. تحقیقات تجربی اخیر این مدل را با چالش های جدی مواجه ساخته است و به نظر می رسد بتا به عنوان شاخص ریسک سیستماتیک توان تشریح رابطه بین ریسک وبازده را در دوره های بلند مدت از دست داده است. این در حالی است که متغیرهای دیگری نظیر رشد فروش و شاخص بحران مالی به عنوان جایگزین ریسک مطرح شده اند. شاخص های رشد فروش و شاخص بحران مالی از جمله شاخص هایی هستند که توانایی ارزیابی قدرت باز پرداخت بدهی ها و قابلیت سود آوری واحد تجاری را دارند. از این رو این تخقیق در نظر دارد تا با مرور ادبیات موجود و با استفاده از رگرسیون خطی ساده وچند متغیره با نمونه ای شامل107 شرکت طی دوره زمانی 1382-1386 تاثیر دو عامل رشد فروش و شاخص بحران مالی رادر پیش بینی بازده سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار دهد. با توجه به آزمون های رگرسیون خطی، نتایج تحقیق حاکی از آن است که ترکیب عوامل رشد فروش وشاخص بحران مالی فاقد قدرت توضیحی لازم درتشریح بازدهی سهام شرکتهای مورد مطالعه است.

مقدمه:

در ادبیات مالی به معیار ریسک سیستماتیک بتا ( b ) می گویند. به عبارت دیگر بتا معیاری است که حساسیت بازده یک سهم را نسبت به بازده بازار نشان می دهد. مدل قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای یکی از مدلهای پیش بینی بازده سهام است که برای سالهای زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. در این مدل فرض می شود که سرمایه گذاران فقط می توانند بازده اضافی را با تحمل ریسک اضافی کسب کنند. در این مدل اگر هدف سرمایه گذار کسب بازده بیشتر از بازده بازار باشد ریسک بالاتری از ریسک بازار را تحمل می کند. ضریب بتا در این مدل توانایی لازم را پیش بینی بازده سهام دارد و یکی از عوامل مهم برای تصمیم گیری درباره خرید و فروش سهام یک شرکت، پیش بینی بازده سهام آن شرکت است .